در اینجا برخی از وظایف و عملکردهای رایجی که ممکن است وکلای اداره کار انجام دهند آورده شده است:
۱. قانون استخدامی:
وکلای وزارت کار مسئول تهیه، بررسی و تفسیر قوانین و مقررات کار و استخدام هستند. وکلای اداره کار تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که قوانین به روز، مرتبط و همسو با پویایی بازار کار در حال تغییر هستند.
۲. اجرا و انطباق:
وکلای اداره کار بر رعایت قوانین و مقررات کار نظارت و اجرا می کنند، شکایات را بررسی می کنند و اطمینان حاصل می کنند که کارفرمایان استانداردهای کار، ساعات کار، حداقل دستمزد و سایر الزامات مربوط به شغل را رعایت می کنند.