در اینجا برخی از وظایف و عملکردهای رایجی که ممکن است وکلای اداره کار انجام دهند آورده شده است:
۱. اختلافات کار:
وکلای وزارت کار ممکن است در حل و فصل اختلافات کارگری و تعارضات بین کارفرمایان و کارمندان یا اتحادیه های کارگری مشارکت داشته باشند. آنها می توانند بین طرفین میانجیگری کنند یا در دعاوی حقوقی مربوط به اختلافات کارگری نماینده وزارتخانه باشند.
۲. بهداشت و ایمنی شغلی: آنها ممکن است مسئول نظارت و اجرای قوانین ایمنی و بهداشت شغلی برای اطمینان از ایمن بودن محل کار و رعایت مقررات ایمنی و بهداشت باشند.